Χαμογέλα για να πας μπροστά στο VR!

 In Το ήξερες ότι...

Το πρόσωπο μας μπορεί να ξεκλειδώσει ένα κινητό και να επιβεβαιώσει την ταυτότητα μας σε πολλές περιπτώσεις. Γιατί να μην μπορεί να μας βοηθήσει να αλληλεπιδράσουμε σε έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας λοιπόν;

Την δεκαετία του 30, ο συγγραφέας Stanley G. Weinbaum έγραψε μία ιστορία επιστημονικής φαντασίας με τίτλο Pygmalion’s Spectacles, μέσα στην οποία αναφέρεται σε ένα ζευγάρι γυαλιά τα οποία επιτρέπουν στον άνθρωπο που τα φοράει να βυθιστεί σε έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας μέσω ολογραμμάτων, αφής, γεύσης και όσφρησης. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε στη διάθεσή μας τόσο ανεπτυγμένη τεχνολογία που να επιτρέπει στον χρήστη του να βιώνει όσα ανέφερε ο Stanley G. Weinbaum, ωστόσο είμαστε σίγουρα ένα βήμα πιο κοντά!

Μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας, κατάφερε να χαλιναγωγήσει τις φυσικές εκφράσεις του προσώπου έτσι ώστε πραγματοποιούνται ποικίλες κινήσεις μέσα σε μία εικονική πραγματικότητα χωρίς να την βοήθεια κάποιου χειριστηρίου.

woman with vr headset

Woman experiencing VR simulation

Για να καταφέρουν όμως να επιτεύξουν το παραπάνω, χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές νευρωνικής επεξεργασίας έτσι ώστε να μπορέσουν να ανιχνεύσουν την κίνηση του προσώπου και να πραγματοποιηθεί η αντιστοιχισμένη κίνηση στο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας. Οι διάφορες εκφράσεις του προσώπου μπορούσαν να ανιχνευτούν μέσω ενός EEG Headset, το οποίο καταγραφεί τη δραστηριότητα του εγκεφάλου.

Οι επιστήμονες σχεδίασαν 3 διαφορετικά εικονικά περιβάλλοντα για το πείραμά τους -ένα χαρούμενο, ένα ουδέτερο και ένα τρομακτικό- όπου θα μετρούσαν την αντίληψη και την ψυχολογική κατάσταση των ατόμων που συμμετείχαν σε αυτό το πείραμα.

Αρχικά, στο χαρούμενο σενάριο, το άτομο που φορούσε το headset βρισκόταν σε ένα πάρκο και του είχε ανατεθεί να πιάσει πεταλούδες με ένα δίχτυ που είχε μαζί του. Ο χρήστης προχωρούσε όταν χαμογελούσε ενώ σταματούσε όταν κατσούφιαζε. Συνεχίζοντας στο ουδέτερο σενάριο, βρισκόταν σε έναν συνεργείο και είχαν ως “αποστολή” να μαζέψουν αντικείμενα τα οποία βρισκόταν στο πάτωμα. Για να σηκώσουν κάποιο αντικείμενο, έπρεπε να σφίξουν την κάτω γνάθο τους. Οι ίδιες οδηγίες τους είχα δοθεί και στο τρομακτικό σενάριο, όπου βρισκόταν σε ένα υπόγειο και έπρεπε να πυροβολήσουν ζόμπι.

Οι ερευνητές στο συμπέρασμά τους ανέφεραν πως περιμένανε η εμπειρία του VR με χρήση κάποιου χειριστηρίου να είναι πιο εύκολη και οικεία προς τον χρήστη. Ωστόσο, τα άτομα που συμμετείχαν στο πείραμα ανέφεραν πως βυθίστηκαν ακόμη περισσότερο στην εικονική πραγματικότητα όπου έλεγχαν τις κινήσεις τους με τις εκφράσεις τους, καθώς τους φαινόταν πιο ρεαλιστικό.

Αν σου άρεσε αυτό που διάβασες, μπορείς να ρίξεις μία ματιά στο blog μας.

Ακολούθησε μας και στα social media για να μην χάνεις κανένα νέο!